vrijdag 26 februari 2010

In de war....


Cera:
Het spijt me zo, mevrouw Katblad. Het was echt niet de bedoeling en ik kon er niets aan doen. Ja, ik was wat in de war....
Dat kwam doordat ik mijn zij-mens zag bij ons oude huis. Ja, het was fijn om haar te zien en ze heeft me even lekker geknuffeld. Maar in de deuropening van ons oude huis stond een vreemd mens, en toen werd ik opeens heel erg bang. En ik raakte dus in de war, ja.
Toen ben ik hard uw huis ingerend. Of mag ik ons huis zeggen?
Nee, ik had het even niet meer op een rijtje. En daardoor ging het helemaal mis, ja.....



Maar u heeft het me vergeven? U snapt dat ik er niets aan kon doen omdat ik in de war was?
Is het dus nog goed tussen ons? U bent niet boos?
Wel ik zal u plechtig beloven dat ik voortaan weer in de bak zal plassen in plaats van ernaast.
Tenzij ik weer in de war raak natuurlijk, maar dat kan ik niet zien aankomen.
Ja, het was wel een flinke plas daar midden op die vloer, heh? Had het beter buitenshuis kunnen doen, ja....
Maar u heeft mijn excuses dus aanvaard? Zal ik u nog een kopje geven?

4 opmerkingen:

ina zei

Arme Cers, het is ook erg verwarrend allemaal. Ik denk dat ze zich op de redaktie het meest thuisvoelt op het ogenblik. Als ze in haar paniek daar naartoe rent ziet ze dat als een veilige schuilplaats.

marian zei

Het kan gebeuren. Het is ook allemaal best nieuw voor Cera en dan kan je net te laat zijn door de verwarring. Niks erg hoor. Wij mensen dweilen wel...

Annemieke zei

Arme Cera! Kan gebeuren hoor! Elrond heeft ooit eens met zijn hoofd klem gezeten in een plastic zak. Toen ging hij rennen en ging de zak mee. PANIEK! Toen liet hij het al rennend lopen...veel lastiger op te ruimen dan een grote plas...

Hans zei

Ach Gossie, lieverd. Natuurlijk is het je vergeven. Ik was na mijn laatste verhuizing mijn rooie vriend drie dagen kwijt. Zat op de slaapkamer van mensen die net een paar vakantie hadden. .. . . Ze hebben er nooit iets van gezegd. (dwz, ze waren niet boos op hem of mij)