donderdag 10 september 2009

Kleine mensen met stokken.


De Boez:
Ben jij dat, mijn eigen mens? Nee, dan is het goed. Ja, ik had mij verstopt en daarom kon je mij niet vinden. Wel, ze hebben mij bang gemaakt. Kleine mensen met stokken dus. Ja, ze rennen hard heen en weer door de Poort en slaan met stokken tegen de muren. En dan durf ik er niet langs, dus dan kan ik niet naar huis komen. En daarom heb ik me dus ook verstopt, ja. Nee, er is hier verder niemand. Ze zijn allemaal weggevlucht toen die kleine mensen met de stokken kwamen. Ja, zelfs Rooie Gijs is er vandoor gegaan, maar ook Panda, Harremans en mevrouw Bohr. Ja, die konden allemaal naar hun eigen huis vluchten, maar ik kon dus nergens heen. Omdat ik de Poort niet door kon dus, ja. Zijn ze nu weg, die kleine mensen? En hun stokken ook? Ja, dan kom ik met je mee. Maar alleen als je zeker weet dat ze weg zijn. Ja, anders blijf ik hier nog wel even zitten. Dus we kunnen veilig door de Poort nu? En ze zijn ook niet bezig met hun stokken bij ons huis? Je weet het echt heel, heel, helemaal zeker? Ja, laten we dan maar gaan. Naar huis ja.

2 opmerkingen:

ina zei

Kleine mensen met stokken die tegen de muren slaan?
Het moet toch niet gekker worden.

Inge zei

Gelukkig kon je je goed verstoppen Boez, je bent bijna niet te zien.
Heel slim van je!