donderdag 25 december 2008

Vrede en vriendschap....


Bohr:
Ja, ik zit dus ondanks de kou even buiten. Dat komt omdat mijn zij-mens aan het stofzuigen is. Nee, ik heb een hekel aan dat zuigmonster. Ik snap ook niet waarom dat moet gebeuren, dat stofzuigen. Maar goed, laten we het maar ergens anders over hebben.


Een kerstgroet? Die wil ik graag doen. Ja, ik ben een poes van vrede en voor vrede. Ik heb ook helemaal niets met die partij van Rooie Gijs en zijn kornuiten. Nee, ik ben niet voor "Hof is Vol" en zou graag een partij oprichten als "Iedereen welkom". Maar ik ben toevallig de enige vrouw in het Hof. Ja, al die mannen zijn dus bij die vreselijke partij en dus sta ik helemaal alleen. Als Hofbewoner ja. Ik kan het best wel vinden met Iwan inderdaad, maar die woont niet in het Hof maar net daarbuiten. En Cera vind ik ook wel aardig maar voor haar geldt hetzelfde. Met Japekoppie heb ik ook nooit problemen en mevrouw Troy vind ik ook wel oke. Boezel? Die ken ik niet. Wie is dat? Oh, een kleine nieuwe bewoner van de katbladstraat? Nee, die heb ik nog niet ontmoet. Maar in elk geval ben ik dus voor vrede en vriendschap. Dat wou ik even kwijt op deze kerstavond. En ik doe dus graag een kerstgroet aan iedereen die mijn groet wil ontvangen. Wat ik vanavond ga doen? Nou, lekker bij mijn mensen aan tafel zitten en wachten tot zij klaar zijn met hun maal, en dan krijg ik ook lekkers. Ja, ik word nooit vergeten en heb het goed. Ik wens dus alle katten ook dat toe. Dat ze het goed hebben ja. En dat er vrede is. Ja, dat vooral. Zet u dat maar in uw katblad. En voor iedereen dus een fijn kerstfeest ja. Ja, dat mag u allemaal in uw katblad zetten. Zie ik u morgen nog even? Ja, u bent altijd welkom bij ons. Ik zou het heel gezellig vinden als u nog even zou langskomen, inderdaad. Want het Hof is namelijk helemaal niet vol. Nee, er is altijd plek voor iedereen die in vrede komt. Ja, want ik ben voor vrede. Maar dat had ik net al gezegd, toch?

Geen opmerkingen: